Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Οι δράκοι και οι δράκαινες στο πέρασμα του χρόνου [μέρος 2ο ]




Οι δράκοι και οι δράκαινες [μέρος 2ο ] [*1 = προέλευση εικόνος] 
Αναφορές σε δράκους και δράκαινες έχουμε πολλές και πρώτα ο Ομηρικός ύμνος εις τον Απόλλωνα εις τον στίχο 300 : «δράκαιναν κτείνειν». Ο πιο αρχαίος μύθος δρακοντομαχίας είναι αυτός του θεού Απόλλωνος και του δράκοντος Πύθωνος. Ο
πρώτος που αναφέρεται σε δράκο είναι ο Όμηρος, και λέει : «σμερδαλέος δράκων, αιφνιδίως εμφανισθείς εν Αυλίδι, όταν υπό πλάτανο και παρά τινά πηγή ρέουσα «αγλαόν ύδωρ» τελούσαν θυσία οι Αχαιοί, κατέφαγε οκτώ νεοσσούς στρουθίου και την μητέρα ενάτη και έπειτα εξαφανίσθηκε ο δράκος αυτός». Υπήρξε το σημάδι της μετά εννέα έτη αλώσεως της Τροίας, εις την Ιλιάδα Β, και εις τους στίχους … – … :

νθ φάνη μέγα σμα· δράκων π ντα δαφοινς        
.
σμερδαλέος, τόν ῥ᾽ ατς λύμπιος κε φόως δέ,     
.

  Επίσης εις την Ιλιάδα κεφάλαιο Γ εις τους στίχους .. – .. :

ς δ τε τίς τε δράκοντα δν παλίνορσος πέστη   
.
ορεος ν βήσσς, πό τε τρόμος λλαβε γυα,           
.


  Έπονται ο Αριστοτέλης εις το βιβλίο του «Περί των ζώων ιστορίαι» εις το 609a,4 «έστιν δ’ αετός και δράκων πολέμια». Ο Ησίοδος εις το έργο του «Ασπίς του Ηρακλέους» εις τον στίχο 1.. : «δράκοντας ως τις τέκνων». Ο Αισχύλος εις το έργο του «Ευμενίδες»εις τον στίχο ..8 : «ύπνος πόνος τε κύριοι συνωμόται δεινής δρακαίνης εξεκήραναν μέλος» όπως επίσης και εις το έργο του «Επτά επί Θήβας» εις τον στίχο ..0 : «υπερδέδοικεν λεχαίων δυσευνάτορας». Ο Ευριπίδης εις το έργο του «Ιφιγένεια εν Ταύροις» εις το κεφάλαιο Ι. και εις τον στίχο ..6 : «τήνδε δ’ ουχ οράς  Αιδου δράκαιναν». 
  Επίσης ο Παυσανίας εις τα έργα του «Αττικά», «Αρκαδικά» «Ηλειακά» και «Κορινθιακά» :
Αττικά
  Εις τα Αττικά εις το ..ο κεφάλαιο και εις τον στίχο .. :
[.] νέθεσαν δ κα λλο Θησέως ργον, κα λόγος οτως ς ατ χει. Κρησ τήν τε λλην γν κα τν π ποταμ Τεθρίνι ταρος λυμαίνετο. πάλαι δ ρα τ θηρία φοβερώτερα ν τος νθρώποις ς τ ν Νεμέ λέων κα Παρνάς<ς>ιος κα δράκοντες τς λλάδος πολλαχο κα ς περί τε Καλυδνα κα ρύμανθον κα τς Κορινθίας ν Κρομ[μ]υνι, στε κα λέγετο τ μν νιέναι τν γν, τ δ ς ερ εη θεν, τ δ κα ς τιμωρίαν νθρώπων φεσθαι. κα τοτον ο Κρτες τν ταρον ς τν γν πέμψαι σφίσι Ποσειδνά φασιν, τι θαλάσσης ρχων Μίνως τς λληνικς οδενς Ποσειδνα γεν λλου θεο μλλον ν τιμ.
  Εις τα Αττικά εις το ..ο κεφάλαιο και εις τον στίχο .. :
...[.] ν Σαλαμνι δπάνειμι γρ ς τν προκείμενον λόγον—τοτο μν ρτέμιδός στιν ερόν, τοτο δ τρόπαιον στηκεν π τς νίκης ν Θεμιστοκλς Νεοκλέους ατιος γένετο γενέσθαι τος λλησι• κα Κυχρέως στν ερόν. ναυμαχούντων δ θηναίων πρς Μήδους δράκοντα ν τας ναυσ λέγεται φανναι• τοτον θες χρησεν θηναίοις Κυχρέα εναι τν ρωα.
   Εις τα Αττικά εις το ..ο κεφάλαιο και εις τον στίχο .. :
[..] δέ σφισι κελεύει θσαι πρτον πόλλωνι νταθα τς ττικς, νθα ν δωσιν π τς γς τριήρη θέουσαν. γενομένοις δ ατος κατ τ ποικίλον καλούμενον ρος δράκων φάνη σπουδ κατ τν φωλεν ών• κα πόλλωνί τε θύουσιν ν τ χωρί τούτ κα στερον σφς λθόντας ς τν πόλιν στος ποιήσαντο θηναοι. —μετ δ τοτο φροδίτης ναός στι κα πρ ατο τεχος ργν λίθων θέας ξιον.
  Εις τα Αρκαδικά εις το .. κεφάλαιο και εις τους στίχους .-.. :
[.] Μαντινέων δ πόλις σταδίους μάλιστά που δώδεκά στιν πωτέρω τς πηγς ταύτης. Μαντινες μν ον Λυκάονος τέρωθι φαίνεται οκίσας τν πόλιν, ν νομάζουσι κα ς μς τι <Πτόλιν> ο ρκάδες: κεθεν δ ντινόη Κηφέως το λέου θυγάτηρ κατ μάντευμα ναστήσασα τος νθρώπους γαγεν ς τοτο τ χωρίον, φιν--ποον, ο μνημονεύουσιν-- γεμόνα ποιησαμένη τς δο: κα δι τοτο παρ τν πόλιν έων τν νν ποταμς φις νομα σχηκεν.
[..] ε δ μήρου χρ τεκμαιρόμενον τος πεσι συμβαλέσθαι γνώμην, τν φιν τοτον δράκοντα εναι πείθομαι. περ Φιλοκτήτου μν ν νεν καταλόγ ποιήσας ς πολίποιεν ατν ο λληνες ν Λήμν ταλαιπωροντα π το λκους, πίκλησιν [δ] οκ θετο φιν τ δρ: τν δράκοντα δέ, ν ς τος Τρας φκεν ετός, κάλεσεν φιν. οτω τ εκς χει κα τ ντινό τν γεμόνα γενέσθαι δράκοντα.
  Εις τα Αρκαδικά εις το 11ο κεφάλαιο και εις τον στίχο 8 :
[…] τ τάφ δ κίων τε φέστηκε κα σπς π' ατ δράκοντα χουσα πειργασμένον: μν δ δράκων θέλει σημαίνειν γένους τν Σπαρτν καλουμένων εναι τν παμινώνδαν, στλαι δέ εσιν π τ μνήματι, μν ρχαία κα πίγραμμα χουσα Βοιώτιον, τν δ ατήν τε νέθηκεν δριανς βασιλες κα ποίησε τ πίγραμμα τ π' ατ.
   Εις τα Κορινθιακά εις το ..ο κεφάλαιο και εις τον στίχο . :
[..] κ Κλεωνν δ εσιν ς ργος δο δύο, μν νδράσιν εζώνοις κα στιν πίτομος, δ π το καλουμένου Τρητο, στεν μν κα ατ περιεχόντων ρν, χήμασι δέ στιν μως πιτηδειοτέρα. ν τούτοις τος ρεσι τ σπήλαιον τι δείκνυται το λέοντος, κα Νεμέα τ χωρίον πέχει σταδίους πέντε που κα δέκα. ν δ ατ Νεμείου [τε] Δις ναός στι θέας ξιος, πλν σον κατερρυήκει τε ροφος κα γαλμα οδν τι λείπετο· κυπαρσσων τε λσος στ περ τν ναόν, κα τν φέλτην νταθα π τς τροφο τεθέντα ς τν πόαν διαφθαρναι λέγουσιν π το δράκοντος.
  Εις τα Ηλειακά Β εις το ..ο κεφάλαιο και εις τους στίχους ..-.. :
[..] λέγεται δ κα ρκάδων ς τν λείαν σβεβληκότων στρατι κα τν λείων σφίσιν ντικαθημένων γυνακα φικομένην παρ τν λείων τος στρατηγούς, νήπιον παδα χουσαν π τ μαστ, λέγειν ς τέκοι μν ατ τν παδα, διδοίη δ ξ νειράτων συμμαχήσοντα λείοις. ο δ ν τας ρχας--πιστ γρ τν νθρωπον γοντο ερηκέναι--τιθέασι τ παιδίον πρ το στρατεύματος γυμνόν.
[..] πεσάν τε δ ο ρκάδες κα τ παιδίον νταθα δη δράκων ν: ταραχθεσι δ π τ θεάματι τος ρκάσι κα νδοσιν ς φυγν πέκειντο ο λεοι, κα νίκην τε πιφανεστάτην νείλοντο κα νομα τ θε τίθενται Σωσίπολιν. νθα δέ σφισιν δράκων δοξεν σδναι μετ τν μάχην, τ ερν ποίησαν νταθα: σν δ ατ σέβεσθαι κα τν Ελείθυιαν νόμισαν, τι τν παδά σφισιν θες ατη προήγαγεν ς νθρώπους. 
  Εις τα Κορινθιακά εις το ..ο κεφάλαιο και εις τον στίχο .. : 
[..] το δ σκληπιο τ γαλμα μεγέθει μν το θήνσιν λυμπίου Δις μισυ ποδε, πεποίηται δ λέφαντος κα χρυσο· μηνύει δ πίγραμμα τν εργασμένον εναι Θρασυμήδην ριγνώτου Πάριον. κάθηται δ π θρόνου βακτηρίαν κρατν, τν δ τέραν τν χειρν πρ κεφαλς χει το δράκοντος, καί ο κα κύων παρακατακείμενος πεποίηται. τ θρόν δ ρώων πειργασμένα ργείων στν ργα, Βελλεροφόντου τ ς τν Χίμαιραν κα Περσες φελν τν Μεδούσης κεφαλήν. το ναο δέ στι πέραν νθα ο κέται το θεο καθεύδουσιν.
  Τέλος και εις τα Κορινθιακά εις το ..ο κεφάλαιο και εις τον στίχο .. : 
...[..] δράκοντες δ—ο λοιπο κα τερον γένος—ς τ ξανθότερον έποντες χρόας ερο μν το σκληπιο νομίζονται κα εσν νθρώποις μεροι, τρέφει δ μόνη σφς τν πιδαυρίων γ. τ δ ατ ερίσκω κα λλαις χώραις συμβεβηκός· Λιβύη μέν γε μόνη κροκοδείλους τρέφει χερσαίους διπήχεων οκ λάσσονας, παρ δ νδν μόνων λλα τε κομίζεται κα ρνιθες ο ψιττακοί. τος δ φεις ο πιδαύριοι τος μεγάλους ς πλέον πηχν κα τριάκοντα προήκοντας, οοι παρά τε νδος τρέφονται κα ν Λιβύ, λλο δή τι γένος φασν εναι κα ο δράκοντας. 
  Επίσης ο Αρριανός εις το έργο του «Αλεξάνδρου Ανάβασις» εις το . :
Μέχρι μν δ Παραιτονίου παρ θάλασσαν ει δι' ρήμου, ο μέντοι δι' νύδρου τς χώρας, σταδίους ς χιλίους κα ξακοσίους, ς λέγει ριστόβουλος. ντεθεν δ ς τν μεσόγαιαν τράπετο, να τ μαντεον ν το μμωνος. στι δ ρήμη τε δς κα ψάμμος πολλ ατς κα νυδρος. δωρ δ ξ ορανο πολ λεξάνδρ γένετο, κα τοτο ς τ θεον νηνέχθη. νηνέχθη δ ς τ θεον κα τόδε. νεμος νότος πν πνεύσ ν κείν τ χώρ, τς ψάμμου πιφορε κατ τς δο π μέγα, κα φανίζεται τς δο τ σημεα οδ στιν εδέναι να χρ πορεύεσθαι καθάπερ ν πελάγει τ ψάμμ, τι σημεα οκ στι κατ τν δν οτε που ρος οτε δένδρον οτε γήλοφοι βέβαιοι νεστηκότες, οστισιν ο δται τεκμαίροιντο ν τν πορείαν, καθάπερ ο ναται τος στροις. λλ πλαντο γρ στρατι λεξάνδρ κα ο γεμόνες τς δο μφίβολοι σαν. Πτολεμαος μν δ Λάγου λέγει δράκοντας δύο έναι πρ το στρατεύματος φωνν έντας, κα τούτοις λέξανδρον κελεσαι πεσθαι τος γεμόνας πιστεύσαντας τ θεί, τος δ γήσασθαι τν δν τήν τε ς τ μαντεον κα πίσω αθις.
  Όπου κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αυτός και το στράτευμά του εχάθηκαν εις την έρημο της Αιγύπτου. Τότε, «ο Πτολεμαίος ο Λάγου λέγει ότι δύο δράκοντες προχώρησαν μπροστά από το στρατό αφού έβγαλαν κραυγή και τότε ο Αλέξανδρος διέταξε να τους ακολουθήσουν, ως θεϊκό σημάδι.
Εις τους δράκοντες συμπεριλαμβανομένης και της Λερναίας αναφέρει ο Ησίοδος εις το έργο του «Θεογονία» εις τους κάτωθι στίχους 3.. – 3..

  τ τρίτον δρην ατις γείνατο λυγρ δυαν                 
  Λερναίην, ν θρέψε θε λευκώλενος ρη                     
  πλητον κοτέουσα βί ρακληεί.                                     
  Κα τν μν Δις υἱὸς νήρατο νηλέι χαλκ                   
  μφιτρυωνιάδης σν ρηιφίλ ολά                           
  ρακλέης βουλσιν θηναίης γελείης.                        
  δ Χίμαιραν τικτε πνέουσαν μαιμάκετον πρ,         
  δεινήν τε μεγάλην τε ποδώκεά τε κρατερήν τε·              
  Τς δ ν τρες κεφαλαί· μία μν χαροποο λέοντος,      
  δ χιμαίρης, δ φιος, κρατεροο δράκοντος,           
  [πρόσθε λέων, πιθεν δ δράκων, μέσση δ χίμαιρα,      
  δεινν ποπνείουσα πυρς μένος αθομένοιο.]                
  Τν μν Πήγασος ελε κα σθλς Βελλεροφόντης.        
  δ ρα Φκ λον τέκε Καδμείοισιν λεθρον           
  ρθ ποδμηθεσα Νεμειαόν τε λέοντα,                    
  τόν ῥ᾽ ρη θρέψασα Δις κυδρ παράκοιτις                 
  γουνοσιν κατένασσε Νεμείης, πμ νθρώποις.            
  νθ ρ οκείων λεφαίρετο φλ νθρώπων,            
  κοιρανέων Τρητοο Νεμείης δ πέσαντος·                 
  λλά ς δάμασσε βίης ρακληείης.                            
  Κητ δ πλότατον Φόρκυι φιλότητι μιγεσα                
  γείνατο δεινν φιν, ς ρεμνς κεύθεσι γαίης               
  σπείρησιν μεγάλοις παγχρύσεα μλα φυλάσσει.              
.
.
.

     Ένας άλλος μύθος λέγει για ένα δράκο σύμμαχο των Γιγάντων εις την σύγκρουσή τους με τους Ολυμπίους. Αυτόν τον άρπαξε η Θεά Αθηνά και τον τοποθέτησε εις τον ουρανό για να μην βλάψει τους Ολυμπίους.  Άλλη επίσης παραλλαγή αναφέρει ότι είναι ο δράκος που σκότωσε ο Κάδμος και έσπειρε εις την συνέχεια τα δόντια του, απ’ όπου βλάστησαν μετά άνδρες. Και η τελευταία περίπτωση δράοντος – τέρατος τον οποίο καταστέρωσε και αυτόν η Ήρα ήτο η Λερναία Ύδρα, αυτή την οποία σκότωσε ο Ηρακλής κάνοντας τον 2ο άθλο του.
  Επίσης ο Γλύκων ο δράκοντας ο οποίος ήτο και νέος θεός εις τους Αβωνοτειχίτες, όπου είχε και μαντείο. Όπως και ο Ιλλυριός όπου κατά την βοιωτική παράδοση είχε μορφή δράκοντος και οι υπηκόοι του ήσαν οι Εγχελείς, έχοντες μορφήν φιδιών.
  Ο θαλάσσιος όφις – δράκος, η Χαρίβοια ή Περίβοια γνωστή από τον πνιγμό του Λαοκόωντος. Ο μύθος μας λέγει ότι ο Λαοκόων ήρωας της Τροίας υιός του Αντήνορος ή του Καπύου, ιερέας του Θυμβραίου Απόλλωνος ή Ποσειδώνος. Όταν οι Έλληνες είδαν ότι μετά από 10 χρόνια πολέμου με τους Τρώες, πολιορκώντας την Τροία, εμπνεύσθηκαν την λύση του Δουρείου Ίππου. Έφυγαν και άφησαν τον Δούρειο ίππο ως δώρο εις την θεά Αθηνά, έχοντας κρυφθεί μέσα εις τα «σπλάγχνα του» Έλληνες ώστε να ανοίξουν την νύκτα τις πύλες της πόλεως, ώστε να μπει ο ελληνικός στρατός και να την κυριεύσει. Ο Λαοκόων όμως διέβλεπε ότι εις το αφιέρωμα τούτο ήτο προμήνυμα κακού οιωνού δια την πόλη. Και εξόρκισε τους Τρώες να αφήσουν τον Δούρειο ίππο έξω από τα τείχη της πόλεως, λέγοντας εις αυτούς : «Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας». Και δια να αποδείξει τον κίνδυνο έμπηξε την λόγχη του εις τα πλευρά του ίππου. Οι Τρώες εν τούτοις δεν έδωσαν προσοχή εις τους λόγους και τις συμβουλές του ιερέως. Ενώ δε αυτός ετοιμαζόταν να κάνει θυσία εις τον Ποσειδώνα βοηθούμενος από τους δυο υιούς του, ξαφνικά δυο τρομεροί θαλάσσιοι δράκοντες Πόρκις και η Χαρίβοια ή η Περίβοια, και όπως λέγει ο Απολλόδωρος : «δυο δράκοντες διατηξάμενοι δια της θαλάσσης εκ των πλησίον νήσων» όρμησαν κατά του Λαοκόωντος και των υιών του, και τους σκότωσαν. Οι δυο θαλάσσιοι δράκοι έπειτα αφού είχαν σκοτώσει του Λαοκόωντα και τους υιούς του, εξαφανίσθηκαν από τον ναό, πίσω από την ασπίδα της Αθηνάς Τριτωνίδος. 
  Επίσης ένα θαλάσσιο δράκο  τέρας είχε σκοτώσει και ο Περσέας όταν επέστρεφε με το κεφάλι της Γοργόνος Μέδουσας, μέσω βορείου Αφρικής εις την νήσο Σέριφο. Στην βόρειο Αφρική έσωσε την θυγατέρα του βασιλέως Κηφέως την Ανδρομέδα από ένα θαλάσσιο δράκο  τέρας. Όπου με το κεφάλι της Μεδούσης απολίθωσε τον δράκο. Το οποίο αναφέρει και ο Απολλώνιος ο Ρόδιος εις το .. εις το [...,3] :
τούτους δ γέννησεν κ Ποσειδνος. μν ον Περσες νθέμενος ες τν κίβισιν τν κεφαλν τς Μεδούσης πίσω πάλιν χώρει, α δ Γοργόνες κ τς κοίτης ναστσαι τν Περσέα δίωκον, κα συνιδεν ατν οκ δύναντο δι τν κυνν. πεκρύπτετο γρ π ατς.
παραγενόμενος δ ες Αθιοπίαν, ς βασίλευε Κηφεύς, ερε τν τούτου θυγατέρα νδρομέδαν παρακειμένην βορν θαλασσί κήτει. Κασσιέπεια γρ Κηφέως γυν Νηρηίσιν ρισε περ κάλλους, κα πασν εναι κρείσσων ηχησεν· θεν α Νηρηίδες μήνισαν, κα Ποσειδν ατας συνοργισθες πλήμμυράν τε π τν χώραν πεμψε κα κτος. μμωνος δ χρήσαντος τν παλλαγν τς συμφορς, ἐὰν Κασσιεπείας θυγάτηρ νδρομέδα προτεθ τ κήτει βορά, τοτο ναγκασθες Κηφες π τν Αθιόπων πραξε, κα προσέδησε τν θυγατέρα πέτρα. ταύτην θεασάμενος Περσες κα ρασθες ναιρήσειν πέσχετο Κηφε τ κτος, ε μέλλει σωθεσαν ατν ατ δώσειν γυνακα. π τούτοις γενομένων ρκων, ποστς τ κτος κτεινε κα τν νδρομέδαν λυσεν. πιβουλεύοντος δ ατ Φινέως, ς ν δελφς το Κηφέως γγεγυημένος πρτος τν νδρομέδαν, μαθν τν πιβουλήν, τν Γοργόνα δείξας μετ τν συνεπιβουλευόντων ατν λίθωσε παραχρμα. παραγενόμενος δ ες Σέριφον, κα καταλαβν προσπεφευγυαν τος βωμος μετ το Δίκτυος τν μητέρα δι τν Πολυδέκτου βίαν, εσελθν ες τ βασίλεια, συγκαλέσαντος το Πολυδέκτου τος φίλους πεστραμμένος τν κεφαλν τς Γοργόνος δειξε· τν δ δόντων, ποον καστος τυχε σχμα χων, πελιθώθη. καταστήσας δ τς Σερίφου Δίκτυν βασιλέα, πέδωκε τ μν πέδιλα κα τν κίβισιν κα τν κυνν ρμ, τν δ κεφαλν τς Γοργόνος θην. ρμς μν ον τ προειρημένα πάλιν πέδωκε τας νύμφαις, θην δ ν μέσ τ σπίδι τς Γοργόνος τν κεφαλν νέθηκε. λέγεται δ π νίων τι δι θηνν Μέδουσα καρατομήθη· φασ δ τι κα περ κάλλους θέλησεν Γοργ ατ συγκριθναι.
  Εδώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το καθαρώς ιστορικό στοιχείο του Πλίνιου του πρεσβυτέρου [α αιώνας μ.Χ.] ο οποίος βρήκε μεν τραγικό θάνατο εις την Πομπηία λόγω της εκρήξεως του Βεζουβίου [79μ.Χ.] αλλά νωρίτερα γράφοντας το έργο του «Φυσική Ιστορία» εις το ΙΧ,4 αναφέρει ότι είχε δει τον σκελετό του τέρατος προς βορά του οποίου είχε εκτεθεί η Ανδρομέδα και ο οποίος αυτός είχε μεταφερθεί από την Ιόππη της Παλαιστίνης στην Ρώμη. Η πόλη Ιόππη της Παλαιστίνης, είναι η σημερινή Γιάφφα. Επίσης αναφέρει ο Πλίνιος ότι αντίκρυσε από το σκελετό του θαλασσίου τέρατος που είχε σκοτώσει ο Περσέας και είχε δει και τις αλυσίδες της Ανδρομέδος αναφέρει στο ίδιο έργο του «Φυσική Ιστορία» στο [.,..].
  Εις την αρχαία Ελλάδα εορτάζετο ο Δελφίνιος Απόλλων ως προστάτης της ναυσιπλοΐας στις 6 Μουνιχιώνος. Η 6η Μουνιχιώνος αντιστοιχεί με τις 24 Απριλίου σήμερα, όμως άμα δούμε την αντιστοιχία με το παλαιό [πατρώο] ημερολόγιο, γυρνάμε πίσω 14 ημέρες, άρα μείον 13 ημέρες φθάνουμε στις 11 Απριλίου, ημέρα του αρχαίου ζωδιακού της Αθηνάς. 
  Η εορτή ήτο δια τα εγκαίνια των καλοκαιρινών ταξιδιών  και την ελπίδα ότι και αυτά θα είχαν την ευτυχή κατάληξη όπως του Θησέως. Την ημέρα αυτή είχε προσευχηθεί ο Θησεύς εις την Αθηνά, όταν ξεκίνησε το ταξίδι του στην Κρήτη για να σκοτώσει τον Μινώταυρο, και να απελευθερώσει από το φόρο αίματος που πλήρωνε η Αθήνα εις τον Μίνωα. Την ημέρα αυτή, την 11η Απριλίου εόρταζαν και την θύμηση της ημέρας που σκότωσε την δράκαινα – Δελφύνα  Δελφύνη  ή Δέλφινα, ο Απόλλωνας.
  Επίσης έχουμε και αναφορές για δράκους τέρατα, ένα εξ αυτών είναι και η ωραία Σκύλλα, ερωμένης του Γλαύκου, από ζηλοτυπία την μεταμόρφωσε η Κίρκη σε θαλάσσιο τέρας γαυγίζον, με δηλητηρίαση του λουτρού της.

Εις την βιβλιογραφία αποκρύπτεται μέρος της μέχρι της κυκλοφορίας του βιβλίου «Η Πανίδα μέσα από την μυθολογία και την λαογραφία» Μάϊο 2019


[*1 - η εικόνα προέρχεται από την ακόλουθη ιστοσελίδα : https://politis.com.cy/buzzlife/people/i-draki-tou-game-of-thrones-den-ine-draki/


Τέλος 2ου μέρους
Απόσπασμα από το βιβλίο «Ηρωολόγιον Αγιολόγιον» υπότιτλος «Αναμνήσεις από το μέλλον του χθες» εκδ.2019
Επίσης από το βιβλίο «Η Πανίδα μέσα από την μυθολογία και την λαογραφία» έκδοση 2019

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου άνευ της γραπτής του συγγραφέως.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ο Αετός ο γνήσιος μέσα από την μυθολογία και την Λαογραφία, του Όμηρου Ερμίδη-l'aquila il genuino attraverso la mitologia e il folclore, di Omero Hermides

Πηγή φωτογραφίας : http://erevnw.blogspot.gr/2014/10/blog-post_15.html Τα κυριότερα είδη των αετών εις την πατρίδα μας είνα...